Кафедрою педагогіки і педагогічної майстерності 6 грудня 2018 року проведено тренінг з медіаграмотності на тему: «Будь медіаграмотним користувачем соціальних мереж та месенджерів!» для студентів природничо-географічного факультету 3 курсу педагогічних спеціальностей «Історія», «Географія», «Фізична культура».

За правилами тренінгу спочатку виконали вправу на знайомство «Квітка взаємодії», визначити очікування учасників та підписали контракт (правила тренінгу) групи. Для мотивації до вивчення медіаграмотності, формування ставлення до усвідомленого медіаспоживання і важливості медіагігієни, була проведена гра «Білий шум». Студенти переконалися, що цілісна інформація, коли подається одночасно, сприймається хаотично. Знайома інформація не впізнається, тому що вона висмикнута з контексту.

Студентам було запропоновано гру «Створи портрет людини у соціальній мережі». Вийшли дійсно яскраві та креативні роботи. Слід відзначити, що в цьому завданні всі студенти взяли участь, кожен малював, пропонував, писав та коментував, відчував причетність до спільної справи і вболівав за свій проект. Після виконання цієї вправи представлено аналіз кожної соціальної мережі та месенджерів. Багато позицій студенти почули вперше і, навіть, були дуже здивовані.

Особливу зацікавленість учасників викликав брейнстормінг «Як вірусно розповсюджуються відео?», де було запропоновано пригадати теми і типи вірусного контенту та визначити причини, як сприяють розповсюдженню вірусного контенту. Наприкінці студенти висловили думку з приводу того, що раніше, навіть, не замислювалися, що хтось навмисно створює вірусні відео і намагається впливати на свідомість у своїх корисних цілях.

У темі «Маніпуляції» показано психологічні механізми впливу маніпуляцій на людину та сформовано мотивацію на використання механізмів самозахисту і протидії маніпуляціям. Практичний блок цієї теми включав вправу «Озвучка». Під час презентації команди виявили високий ступінь зацікавленості, кожний уважно слухав озвучку іншої групи, спостерігав за рухами на екрані та порівнював їх з текстом озвучки. Студенти були здивовані тим, що з якою установкою не озвучували б відео, текст і відео практично співпадали. Тому зробили правильні висновки щодо критичної дистанції до відео, які спостерігають у соціальних мережах, щоб не стати жертвою маніпуляцій. Підозріле відео треба перевіряти!

Після кожного блоку вправ застосовувались ігри-енерджайзери («Австралійський дощ», «Каміння-ножиці-папір», «Молекули»).

Наприкінці тренінгу була подана підсумкова міні-лекція про принципи безпечної поведінки людини у соціальних мережах та месенджерах.

У процесі рефлексії студенти відзначили, що тема для них була дуже актуальною, тренінг був пізнавальним, завдання різнопланові, які змушували переоцінити власну поведінку у соціальних мережах.

Щира подяка Академії Української Преси та особисто Віктору Пічугіну – голові «Громадського телебачення Харків» за надані навчальні матеріали.

Інфомацію підготувала Ізбаш С.С.

 

Залишити відповідь