Двадцять викладачів з усієї України, протягом трьох днів (19-21 жовтня 2018 р.) взяли участь у другій посиленій фазі підготовки тренерів з медіаграмотності. До складу учасників другої посиленої фази за результатами конкурсного відбору була обрана доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Ізбаш Світлана Сергіївна. Нагадаємо, що Світлана Сергіївна успішно завершила навчання у першій фазі підготовки тренерів з медіаграмотності та виконала всі умови проекту.

Організатором проекту виступає Академія української преси (м. Київ) за підтримки DW Akademie Europe and Central Asia (Німеччина).

Перший модуль «Критичне споживання медіаінформації. Фейкові новини та маніпуляції» відбувся у екологічного чистому куточку поблизу Києва у готельному комплексі «Пуща Лісова».

Медіатренери проекту:

Олена Тараненко – медіатренерка, завідувачка кафедри журналістики Донецького національного університету імені Василя Стуса, яка провела практичну роботу з учасниками – «Купуємо медіа», «Упаковка медіпродукту», «Медійна кухня в лісі»;

Тетяна Матичак – журналістка, медіатренерка, експертка з фактчекінгу говорила з учасниками щодо важливості практичного застосування критичного мислення, виявлення когнітивних упереджень, розрізнення фактів та суджень

Михайлика Скорик – медіатренерка, журналістка, редакторка ТБ (працювала головним редактором в компанії «Podrobnosti.ua» (2014-2015), випусковим редактором в компании «ТРК «Україна»), яка навчила учасників аналізувати політичні маніпуляції у медіа, причини замовлення джинси та методи перевірки джерел.

Організаторами обрано вдалий формат тренінгу: через активізацію творчості учасників відбувалось спільне створення нового навчального продукту, який є цінним для кожного, адже здобутий самостійно! Медіатренерки показали майстер-клас успішної мультиплікації навичок медіаграмотності.

Навчання дало розуміння таких понять як критичне мислення, факт, судження, маніпуляція, когнітивні упередження, «упаковка інформпродукту», Кодекс етики журналіста, стандарти журналістського матеріалу. Серед методів було застосовано брейнштормінг, мозковий штурм, ігри-енерджайзери, створення ментальних карт, групова робота, рольова гра, аналіз, оцінка, порівняння, візуалізація  тощо. Учасники долучилися до виконання вправ: «Ознаки факту і судження», «Види пропаганди і маніпуляцій», «Купуємо медіа», «Упаковка інформпродукту», «Басейн» тощо.

Тренери проекту навчали розуміти, застосовувати, аналізувати, оцінювати та створювати тренінги з медіаграмотності для різних цільових груп учасників.

У другій посиленій фазі першого модулю тренінгу для тренерів з медіаграмотності організаторам вдалося поєднати світ журналістів, які виробляють медіаконтент та вчителів і тренерів, які вчать його критично споживати. Це сприятиме кращому розумінню інформаційного простору в Україні та формуватиме медіаграмотних громадян.

Попереду ще другий модуль посиленої фази підготовки тренерів з медіаграмотності (16-18 листопада 2018 р. на тему: «Інтерактивні інструменти») та третій модуль (30 листопада-2 грудня 2018 р. на тему: «Фактчекінг. Соціальні мережі»).

Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності запрошує до участі у тренінгах з медіаграмотності всіх бажаючих. За довідками звертатися на кафедру педагогіки і педагогічної майстерності (ауд. 37, головний корпус МДПУ ім. Богдана Хмельницького).

 

Інформацію підготувала Ізбаш С.С.

Залишити відповідь