Доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Світлана Ізбаш продовжує навчати вчителів медіаграмотностіУчасть доцента кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Світлани Ізбаш у Зимовій школі проекту Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність – національне розгортання (напрямок ЗВО)» сприяло вдосконаленню навичок імплементації інфомедійної грамотності у навчальні матеріали шкільних дисциплін та дисциплін університетської підготовки, набуттю нових компетентностей медіаграмотності та навчання дорослих. Знання та уміння, отримані під час участі викладачів нашого університету у проекті, викликають зацікавленість з боку вчителів м. Мелітополя і Мелітопольського району. Доцент Ізбаш С.С. продовжує отримувати запрошення від педагогічних колективів на проведення тренінгів з медіаграмотності, а розроблена сертифікаційна освітня програма «Медіапедагогіка, медіаграмотність та медіабезпека» користується популярністю серед вчителів міста та району.

В Мелітополі та Мелітопольському районі є багато шкіл, які підтримують медіаосвіту та долучилися до процесу протидії медіаагресії, хочуть навчитися самі та допомогти учням правильно працювати з інформацією, сформувати важливу навичку ХХІ століття – медіаграмотність. Серед таких шкіл Мелітопольська загальноосвітня школа №15 Мелітопольської міської ради Запорізької області, яку очолює директорка, вчителька історії Н.В. Коваль. Наталія Володимирівна постійно підтримує всі ініціативи та навчальні активності з медіаграмотності не тільки у своїй школі, але й у навчальному окрузі. Тому можна сміливо говорити про те, що в Мелітополі та Мелітопольському районі формується медіаосвітній рух вчителів справжніх прихильників розвитку медіакомпетентностей в учнів.

Так, 14 лютого 2020 року завдяки плідній співпраці між кафедрою педагогіки і педагогічної майстерності та Мелітопольською загальноосвітньою школою №15 було проведено тренінг з медіаграмотності для вчителів в межах реалізації сертифікаційної освітньої програми «Медіапедагогіка, медіаграмотність та медіабезпека».

Тренінг складався з двох частин: перша – формування базових навичок медіаграмотності; друга – імплементація інфомедійної грамотності у навчальні матеріали шкільних дисциплін.

З великим інтересом та задоволенням вчителі брали участь у всіх активностях тренінгу. Cтупінь зацікавленості учасників була неймовірно високою особливо у другій частині тренінгу, коли розбирали інструменти інтеграції.

Бажання працювати відчувалося у кожній дії!

Вчителі склали карту компетентностей та систематизували компетентності за групами. Методом брейнстормінгу визначили способи інтеграції медіакомпетентностей у навчальні матеріали та розглянули шляхи, рекомендації, приклади конкретних вправ щодо застосування на уроках. Наприкінці тренінгу проведено воркшоп. Вчителі спробували себе у ролі креативних розробників навчальних матеріалів та за поданим алгоритмом інтеграції розробили урок, розкриваючи головний концепт (дорога, дерево, хрест) через 3 запропоновані шляхи та підбираючи вправи для формування медіакомпетентностей у конкретній темі уроку.

Серед інтерактивних методів роботи з вчителями застосовано рефлексивну гру «Секрет Джованні», гру «Два пілота», метод брейнстормінгу, mind map, вправа «Колесо емоцій», гра-енерджайзер «Сафарі», воркшоп зі створення методичної розробки уроку, вправа «Барометр», руханка «3 цифри», вправа «Асоціації з Наполеоном», візуальна вправа «Піктограма», вправа «Дорости речення», вправа «Пошук за хештегом», аналітична гра «Знайди відповідність» та інші. Ці методи є авторськими розробками медіаекспертів та медіатренерів проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» і використані з дозволу правовласника – Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX.  Також серед онлайн засобів застосовано онлайн-дошку Padlet та ресурс для створення вікторин Kahoot.

Слід зазначити, що вчителі під час рефлексії висловлювали думку про те, що вони отримали конкретні інструменти для своїх уроків, що тепер вони можуть легко накладати карту компетентностей медіаграмотності на навчальну програму дисципліні і розробляти самі вправи до уроків. Цінним для вчителів було те, що їм  запропоновано не готові вправи, а справжній конструктор формування медіаграмотності, який складається із універсальних інструментів. Вчителі можуть розробляти свої методи під відповідні цілі, завдання, теми і зміст уроків.

Дякуємо колективу вчителів Мелітопольської загальноосвітньої школи №15 за дружню, творчу атмосферу, продуктивну роботу та окрема подяка директорці школи Наталії Володимирівні Коваль, яка вже 3 роки поспіль докладає багато зусиль для впровадження у своїй школі медіаграмотності як найважливішої навички ХХІ століття для формування здорового покоління учнів, захищених від неякісного інформаційного контенту. 

Велика і безмежна вдячність менеджерам, тренерам та асистентам проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність – національне розгортання (напрямок ЗВО)» за потужну підготовку викладачів ЗВО до імплементації інфомедійної грамотності у навчальні матеріали під час першої, другої хвилі, а також Зимової школи. В Україні даний проект реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, Академією української преси за підтримки Посольства США, Посольства Великої Британії а також Міністерства освіти і науки України.

Інформацію підготувала Ізбаш С.С.

Залишити відповідь