🇺🇦🏢УЧАСТЬ У ПІДГОТОВЦІ НОРМАТИВНОЇ БАЗИ З УПРОВАДЖЕННЯ МІКРОКВАЛІФІКАЦІЙ В УКРАЇНІ

🙋🏼‍♀️⭐Упродовж 5-7 лютого 2024 р. проректор з наукової, інноваційної роботи та міжнародної співпраці Тетяна Коноваленко та перший проректор Наталя Глебова брали участь у тренінговій програмі 🇺🇦🎓«Розвиток вчителів в Україні, Чорногорії та Албанії: концептуалізація та акредитація мікрокваліфікацій» в Universidade Aberta de Portugal (м. Лісабон, Португалія).

🇵🇹📚Тренінгову програму проєкту Cred4Teach у столиці Португалії відвідали представники 15 установ (закладів вищої освіти, Національного агентства кваліфікацій України, Національних агентств із забезпечення якості освіти Португалії, Чорногорії та Албанії) із семи європейських країн.

🇪🇺👨🏻‍🎓 Основною темою обговорення була система упровадження, визнання та акредитації мікрокваліфікацій у різних країнах.

📝✅На відкритті заходу були присутні:
🔺 ректорка Universidade Aberta, професорка Карла Падрел
🔺 директорка Департаменту освіти і дистанційного навчання, професорка Клаудія Невес
🔺 координатор проєкту, професор Fachhochschule des Mittelstandes (Німеччина) Саша Лорд
🔺 представниця Посольства України в Португальській Республіці Олександра Безсмертна, які окреслили нагальні питання вищої освіти, важливість реалізації проєкту “MOOC-based micro-credentials for teacher professional development” (CRED4TEACH) для швидкої реакції системи освіти на запити суспільства та напрями конструктивної співпраці.

📍👨🏻‍💻Учасники тренінгової програми мали змогу ознайомитися з системою підготовки масових онлайн-курсів в Universidade Aberta, ресурсною базою і медіа-студією, нормативною базою присвоєння і визнання мікрокваліфікацій у Європейському Союзі, а також активно зануритися у моделювання подібної системи в Україні, Албанії та Чорногорії.

📊💭 Відбулася дискусія про те, як забезпечити безперервний професійний розвиток викладачів та яку роль у цьому процесі відіграють мікрокваліфікації. Говорили на прикладі досвіду Португалії, Туреччини, Естонії та Великої Британії. Брейнстормінг у командах, які складалися з представників керівництва ЗВО та Національних агентств, допоміг проаналізувати наявні передумови для практичного упровадження мікрокваліфікацій у зазначених країнах, наявні виклики, а також створити Action plan з урахуванням національного контексту цих країн.

⭐🇪🇺Мікрокваліфікації – це сучасний інструмент системи кваліфікацій, який європейські країни вже успішно застосовують. В Україні відсутня нормативна база для присвоєння і визнання мікрокваліфікацій, проте у суспільстві вже сформований запит на їх упровадження.

‼️🤝🏼Візит відбувся в рамках реалізації проєкту CRED4TEACH («MOOC-based micro-credentials for teacher professional development»), до складу якого входять представники ЗВО і Національних агентств з України, Німеччини, Португалії, Естонії, Туреччини, Албанії та Чорногорії.