4 липня в онлайн форматі викладачі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького стали сіп організаторами та активно приймали участь у проведені Магістрального mini-Edcamp Melitopol  «Об’єднані та непереможні».

Відповідний захід є унікальним в тому, що в перше була створена продуктивна платформа для комунікації та взаємодії провідних викладачів з різни освітніх ланок – загальної середньої освіти за вищої освіти. Співорганізаторами заходу стали Гімназія № 8 Мелітопольської міської ради Запорізької області (Олена Заменягре), Ліцей № 16 Мелітопольської міської ради Запорізької області (Наталя Савченко).

Внаслідок воєнної агресії та тимчасової окупації нашого міста Мелітополя повністю змінилося не тільки життя людей, але й якісного функціонування освітньої системи регіону. Війна в Україні та прагнення окупантів знищити потужні освітні осередки в нашому місті та регіоні, призвела до об’єднання освітян у векторі пошуку ресурсів, практико орієнтованих технологій надання якісних освітніх послуг, реінтеграції та пошуку шляхів збереження контингенту освітян та здобувачів. Саме цьому контексті захід орієнтований на об’єднання усіх учасників освітнього процесу різних ланок (середньої, професійно-технічної, художньої та вищої педагогічної освіти) у вирішенні нагальних питань відновлення освіти в регіоні. Відповідний захід не тільки спрямований на об’єднання освітнього простору, пошуку інтегративних шляхів зміни та наслідування, але й виступає стимулятором відновлення внутрішніх ресурсів усіх учасників.

Основна місія заходу – об’єднати освітянську громаду, батьків та здобувачів м. Мелітополя та району у єдиній траєкторії пошуку ресурсів реінтеграції якісної української освіти та регіональне збереження контингенту (викладачів, здобувачів, батьківської спільноти). Відповідно, основною метою заходу стало широке залучення усіх учасників освітнього процесу до нашого заходу.

На заході в онлайн форматі були представлені три експертні паралелі, де найкращі фахівці нашого університету презентували свої освітні розробки, залучати до інтерактивної взаємодії освітян, батьків, дітей та всіх бажаючих.

В першій експертній паралелі «Психологія незламності» викладачка кафедри психології, доцентка Наталя Гузь стала спікеркою локації «Самопідтримка та резильєнтність особистості в складних життєвих ситуаціях», де розглянули сучасні практико орієнтовані підходи збереження життєстійкості особистості в сучасних умовах воєнних дій.

Викладачка кафедри психології, доцента Олеся Прокоф’єва в процесі проведення локації “Шлях до психічного благополуччя або як бути щасливим» на основі теорії Мартіна Селінгмана продемонструвала практичні вправи для підвищення психічного благополуччя, поділилася 8 способами стимуляції позитивних емоцій у дітей.

На особливій сесії від EdCamp «Відновлюємо освіту» всі учасники разом з Маєю Тутаєвою, заступницею начальника управління- начальницею відділу інституційного аудиту управління  Державної служби якості освіти у Кіровоградській  області, й Ганною Кузь, членкинею особливого десанту EdCamp Ukraine, вихователькою – методисткою центру розвитку дитини “Надія” міста Запоріжжя, активно обговорювали вектори трансформації сучасної освіти, розглянули можливості впливу громади, батьківства, адміністрації та процес відновлення та перезавантаження освітньої системи в Україні.

У другій експертній паралелі «Освіта 3 D» провідні науково-педагогічні працівники університету стали спікерами чотирьох локацій. Наталя Глєбова, професорка кафедри соціології та філософії, провела лекторій з елементами майстер-класу «Екостежина – начає і виховує» з метою актуалізації у суб’єктів освітнього процесу необхідності збереження навколишнього середовища та вивчення й дослідження унікальної рослинності Приазов’я.

Олег Байтеряков, доцент кафедри географії та туризму, в процесі проведення локації «Грошові знаки, як джерела географічної та культурної інформації» для освітянської спільноти представив новий міждисциплінарний погляд  використання грошових знаків на уроках географії для підвищення мотивації учнів на уроках географії.

В локації «Цифровий дизайн: з чим його їдять» професорка кафедри інформатики і кібернетики Катерина Осадча поділилася унікальним досвідом створення продуктів цифрового дизайну, продемонструвала види цифрового дизайну та його інтегрованість у сучасний освітній, бізнес простір та у різні медійні ресурси. В практичному блоці кожен учасник самостійно спробував за алгоритмом створити полігональний об’єкт.

В процесі проведення локації «Секрети успішного морального виховання дітей» Ольга Негрій, викладачка та аспірантка кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, з усіма учасниками поділилася простим алгоритмом морального виховання дитини, розглянули техніки, які дозволяють навчитися ефективно комунікувати з дітьми, розуміти їх потреби.

В рамках проведення вчительських сесій Світлана Шевченко, доцента кафедри психології» продемонструвала можливості впровадження авторської профорієнтаційної гри «Дерево професій» в сучасний освітній простір та коучингову практику. Разом зі спікер кою учасники познайомилися з особливостями усвідомленого вибору професії, побудови вектору майбутнього успішного життя. В безпечному ігровому просторі кожен учасник спробував знайти власні ресурси, усвідомити потреби та мотиви професійної діяльності.

На панельній дискусії “Стійкість та відновлення ресурсів у воєнний час”, модераторкою якої була Світлана Шевченко, експертки (Галина Шиліна, Наталя Фалько, Дафна Максимов, Ірина Гондюл) обговорювали актуальні питання відновлення освітнього простору м. Мелітополя та регіону у післявоєнний час. В процесі панельної дискусії обговорювали пріоритетні шляхи та практичні заходи відновлення освітньої системи (Галина Шиліна), інтеграцію сучасних психологічних технологій  в освітній процес з метою збереження психологічного здоров’я суб’єктів освітнього процесу (Дафна Максімов), інноваційні європейські набдання, які допоможуть у відновленні освіти (Ірина Гондюл).

Наталя Фалько, в.о ректора МДПУ ім. Б. Хмельницького, доцента кафедри психології, представила модель та практико орієнтовані  кроки трансформації вищої освіти, наголошуючи на важливості реінтеграції та зміни вектору функціонування вищої освіти в процесі підготовки кадрового потенціалу нашого регіону після де окупації. В конструктивному діалозі та співпраці експерти та учасники мали нагоду побудувати шляхи ефективної комунікації, відновлення та об’єднання освітнього середовища.

Магістральний mini-Edcamp Melitopol  «Об’єднані та непереможні»– це потужний крок до реінтеграції освітньої системи нашого регіону.