Другий етап тренінгів з медіаграмотності для педагогівНапередодні вирішального туру виборів президента України, вкрай важливим є розвиток навичок медіаграмотності!

З 08 по 12 квітня 2019 р.  відбувалося навчання за сертифікаційною освітньою програмою «Медіапедагогіка». Учасниками стали педагоги закладів загальної середньої освіти, які беруть участь вже у другому етапі навчання. Нагадаємо, перший етап проходив під час реалізації проекту від Академії української преси за підтримки DW Akademie Europe and Central Asia (Німеччина).

Програма другого етапу тренінгів з медіаграмотності проходила під гаслом «Дерзай знати: основи медіаграмотності!», яка була запропонована медіаексперткою, доктором педагогічних наук, професором, керуючою партнеркою Академії Української Преси Тетяною Івановою під час роботи Міжнародної науково-методичної конференції з медіаграмотності (21-22 березня 2019 р., м. Київ).

На нашому тренінгу ми дійшли висновку, що сьогодні в Україні кожна людина знаходиться у надшвидкому потоці інформації, яку споживає у великий кількості щодня незалежно від того, хоче вона цього чи ні, адже інформаційний простір проникає у всі сфери життя людини. Тому життєво необхідно формувати у кожного громадянина культуру медіаспоживання та медіагігієну щодо споживання інформації.

Цікавим відкриттям для учасників тренінгу було те, що соціальні медіа перехоплюють ініціативу впливу на свідомість людей, адже вони виявляються ближчими за рахунок швидких повідомлень та миттєвих відповідей, а також ефекту присутності «тут і зараз», коли громадяни самі стають творцями медійного інформаційного простору і відчувають свою причетність до будь-яких подій. В цьому контексті на тренінгу ми розбиралися, що таке вірусне відео і за допомогою чого воно так швидко розповсюджується у соціальних мережах. Спробували створити самі Caption Video у програмі Quik.

Особливий акцент на тренінгу зроблений на умінні розпізнавати різні види інформації: пропаганда, джинса, чорний піар та маніпуляції.  Педагоги створили упаковку інформаційного продукту для того, щоб попередити всіх споживачів інформації вживати якісні медіапродукти та убезпечити себе від інформації, якою можна «отруїтися».

На тренінгу учасники дізналися як розпізнати бота та троля у мережі, як протистояти ботам, фейкам та інформаційним вкидам. Засвоїли правила нетикету (не дзвони, не лайкай, не надсилай голосові повідомлення), та заповіді медіаспоживача (спочатку перевір, а потім поширюй; не роби висновки по заголовку; знайти альтернативний погляд на проблему).

Атмосфера на тренінгу була продуктивна, зацікавлена та дружня. Наприкінці тренінгу учасники взяли участь у рефлексії та висловили слова вдячності за корисні знання та уміння, які вони отримали під час тренінгу.

Велика вдячність учасникам за виявлений інтерес до сертифікаційної освітньої програми «Медіапедагогіка, медіаграмотність та медіабепека» і бажання навчатися впродовж життя, набуваючи компетентностей ХХІ столітті: критичне мислення, соціальна і культурна обізнаність, соціально-емоційні навички, задоволеність життям, вдосконалення навичок обміну знаннями, повага до протилежних думок, уміння навчатися за допомогою цифрових ресурсів. Базовою основою формування всіх цих навичок виступає інфо-медійна грамотність!

Прес-реліз підготувала Ізбаш С.С.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *