Зимова школа з медіаграмотності. Тренінг: «Інтеграція інфо-медійної грамотності в навчальні програми: методологія IREX»27-28 січня викладачам МДПУ імені Богдана Хмельницького, які беруть участь у Зимовій школі з медіаграмотності, довелось зануритися у вир майстер-класів, тренінгів, творчих завдань та інших активностей. У ролі журналістів їм довелося провести журналістське розслідування та визначити місто, де ймовірно могли відбутися події, що було втрачено та хто був винуватцем. Але найцікавішим був дебрифінг цього розслідування від медіаекспертки Академії української преси, доктора педагогічних наук, професора Тетяни Іванової, яка зазначила, що швидкість потоків інформації надто висока, у людини немає можливості оцінити ситуацію, проаналізувати. Сьогодні ми отримуємо інформацію з гаджетів, а важливий канал інформації – слово – втрачено!

Ключовою темою всіх днів Зимової школи була тема «Інтеграція інфо-медійної грамотності в навчальні програми: методологія IREX». Завдяки креативним та обізнаним тренеркам проекту Олені Тараненко та Тетяні Матичак, вдалося дізнатися методичні секрети подвійної імплементації інфо-медійної грамотності у навчальні предмети. Було дуже креативно, динамічно та професійно! Учасники методом мозкового штурму склали карту компетентностей, починаючи генерувати ідеї від окремих умінь, систематизуючи до рівня таких компетентностей як: інформаційна грамотність, критичне мислення, цифрова безпека, соціальна толерантність, візуальна грамотність, стійкість до впливів, фактчек, інноваційність, розвиток креативності, медіаграмотність. Методом брейнстормінгу спробували запропонувати методи (способи) інтеграції компетентностей в шкільну програму. На підставі цих способів вивели шляхи впровадження медіаграмотності. Після аналізу усіх шляхів та можливих вправ для формування певних компетентностей, кожній групі учасників запропоновано концепт на вибір: дорога, дерево, хрест, дитинство. Необхідно було домовитись в групі на якому навчальному предметі буде застосовано цей концепт. Обрати тему, де може вивчатися даний концепт. Методом жеребкування обрали 3 шляхи інтеграції та визначили компетентності, що будуть формуватися у темі. Відповідно підібрали вправи.

Дана вправа застосована з метою вироблення уміння інтегрувати інфо-медійну грамотність у теми навчальних дисциплін. У кожної групи учасників вийшли дуже креативні роботи, що може слугувати гарним прикладом для подальшої інтеграції.

Нагадаємо, що дві команди від МДПУ імені Богдана Хмельницького загальною кількістю 10 викладачів беруть участь у Зимовій школі міжнародного проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність – національне розгортання (напрямок ЗВО)».  Одну команду очолює декан філологічного факультету, доцент Коноваленко Т.В. у складі: Денисенко Н., Мілько Н.Є., Надольська Ю., Коваль О.В. Другу команду очолює доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Ізбаш С.С. у складі: Яковенко А.С., Котова Л.М., Логвіна-Бик Т.А., Букрєєва І.В. Організатором виступає Міжнародна рада наукових досліджень та обмінів IREX, Посольство США та Посольство Великої Британії у партнерстві з Академією української преси та за підтримки Міністерства освіти і науки України. Зимова школа об’єднала 96 викладачів педагогічних закладів вищої освіти з різних регіонів України: Мелітополь, Вінниця, Суми, Переяслав, Кропивницький, Київ, Чернігів, Житомир, Бахмут, Слов’янськ, Тернопіль, Запоріжжя та має на меті надати українській молоді навички критичного сприйняття інформації (КСІ) необхідні для того, аби бути добре поінформованим, вимогливим та активним громадянином, здатним протистояти маніпулятивним технологіям та дезінформації.

Інформацію підготували: доцент Ізбаш С.С. та доцент Коноваленко Т.В.

Залишити відповідь