УЧАСТЬ У ПІДГОТОВЦІ НОРМАТИВНОЇ БАЗИ З УПРОВАДЖЕННЯ МІКРОКВАЛІФІКАЦІЙ В УКРАЇНІ
Упродовж 5-7 лютого 2024 р. проректор з наукової, інноваційної роботи та міжнародної співпраці Тетяна Коноваленко та перший проректор Наталя Глебова брали участь у тренінговій програмі «Розвиток вчителів в Україні, Чорногорії та Албанії: концептуалізація та акредитація мікрокваліфікацій» в Universidade Aberta de Portugal (м. Лісабон, Португалія).
Тренінгову програму проєкту Cred4Teach у столиці Португалії відвідали представники 15 установ (закладів вищої освіти, Національного агентства кваліфікацій України, Національних агентств із забезпечення якості освіти Португалії, Чорногорії та Албанії) із семи європейських країн.
Основною темою обговорення була система упровадження, визнання та акредитації мікрокваліфікацій у різних країнах.
На відкритті заходу були присутні:
ректорка Universidade Aberta, професорка Карла Падрел
директорка Департаменту освіти і дистанційного навчання, професорка Клаудія Невес
координатор проєкту, професор Fachhochschule des Mittelstandes (Німеччина) Саша Лорд
представниця Посольства України в Португальській Республіці Олександра Безсмертна, які окреслили нагальні питання вищої освіти, важливість реалізації проєкту “MOOC-based micro-credentials for teacher professional development” (CRED4TEACH) для швидкої реакції системи освіти на запити суспільства та напрями конструктивної співпраці.
Учасники тренінгової програми мали змогу ознайомитися з системою підготовки масових онлайн-курсів в Universidade Aberta, ресурсною базою і медіа-студією, нормативною базою присвоєння і визнання мікрокваліфікацій у Європейському Союзі, а також активно зануритися у моделювання подібної системи в Україні, Албанії та Чорногорії.
Відбулася дискусія про те, як забезпечити безперервний професійний розвиток викладачів та яку роль у цьому процесі відіграють мікрокваліфікації. Говорили на прикладі досвіду Португалії, Туреччини, Естонії та Великої Британії. Брейнстормінг у командах, які складалися з представників керівництва ЗВО та Національних агентств, допоміг проаналізувати наявні передумови для практичного упровадження мікрокваліфікацій у зазначених країнах, наявні виклики, а також створити Action plan з урахуванням національного контексту цих країн.
Мікрокваліфікації – це сучасний інструмент системи кваліфікацій, який європейські країни вже успішно застосовують. В Україні відсутня нормативна база для присвоєння і визнання мікрокваліфікацій, проте у суспільстві вже сформований запит на їх упровадження.
Візит відбувся в рамках реалізації проєкту CRED4TEACH («MOOC-based micro-credentials for teacher professional development»), до складу якого входять представники ЗВО і Національних агентств з України, Німеччини, Португалії, Естонії, Туреччини, Албанії та Чорногорії.