Технологія критичного мислення на уроках біології30 квітня 2020 р. студенти 116, 126 і 127 груп IV курсу хіміко-біологічного факультету на практичному занятті он-лайн в Skype дисципліни «Методика навчання природознавства, біології та екології» знайомилися з новими освітніми технологіями навчання на уроках біології, а саме з технологією критичного мислення.

Основи критичного мислення формують такі компетентності: 1) вміння обґрунтовувати свою позицію, використовуючи аргументацію; 2) вміння визначати причини та наслідки явищ, подій, 3) навичка слухати інших та формувати контраргументи, 4) вміння ставити питання, 5) вміння робити висновки та узагальнення.

Відомо, що Едвард де Боно виокремив основні принципи латерального мислення: усвідомлення ідей, які панують та є стереотипними; пошук різних підходів до проблем та явищ; вивільнення з контролю логічного мислення; використання випадку; відкидання оцінки, судження; генерування нових ідей та підходів.

Також студентів також було ознайомлено з компетентностями, що розвиває проект «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», який підтримує міжнародна організація IREX, Міністерство освіти та науки України, Посольство Великої Британії в Україні, Академія української преси, UKAIDfromtheBritishpeople, EmbassyofUnitedStatesKyiv, Ukraine.

Завдяки практиці «Шість капелюхів мислення», заснованої на ідеї Едварда де Боно «Капелюхи мислення», студенти переглянули відеофільм, презентацію, та занурилися у світ формування креативного та критичного мислення, а саме: досліджували факти, емоції, критику, позитив, креатив та управління. Студенти, які виконували певні ролі, при розгляді біологічних тем по-різному працювали з навчальною інформацією. Кожен капелюх задає певний спосіб мислення – це метод рольової гри. Одягаючи капелюх певного кольору (буквально або подумки), людина грає певну роль, яка їй відповідає, дивиться на себе збоку, а на проблему − з певної точки зору. Студенти за власним бажанням обирали певні кольори, вступали в навчальну гру.

Майбутні вчителі біології та хімії отримали нові інструменти для планування та проведення уроків біології у 6-11 класах, використовуючи нові технології навчання безпосередньо у навчальному процесі або навчанні он-лайн (дистанційне навчання).

Інформацію підготувала

доцент кафедри ботаніки і садово-паркового господарства

Логвіна-Бик Т.А.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *