21 квітня відбувся другий, заключний день роботи міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції та концептуальні напрями розвитку інклюзивних практик», яка проводиться у рамках реалізації наукової теми, що виконується за рахунок державного бюджету України «Розробка методології психолого-педагогічного супроводу родин, що виховують дітей з особливими потребами» (керівник – д-р психол. наук, доцент Ковальова О. В.; номер держаної реєстрації – 0119U002003).

У рамках другого дня учасникам конференції було запропоновано взяти участь у роботі секційних засідань, які піднімали та спонукали до діалогу у обговоренні важливих питань сучасної інклюзивної освіти, а саме: досвід діяльності державних закладів та громадських об’єднань щодо реалізації інклюзивних практик; психологічні засади актуалізації ресурсності та життєстійкості особистості: концептуалізація та розвиток; цифрові технології й цифрова творчість в інклюзивній освіті; фізично-реабілітаційна медицина та здоров’язберігаючі технології в інклюзивній практиці.

Для учасників конференції також було презентовано роботу трьох наукових лабораторій та центру Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького: Лабораторія психології здоров’я (керівничка: д-р психол. наук, доц. Ковальова О. В.), Лабораторія психофізіологічних досліджень (керівничка: канд. психол. наук, доц. Шевченко С. В.) та Освітньо-наукового центр соціокультурного розвитку дитини (директорка: канд. пед. наук, доц. Житнік Т. С.)

Необхідно підкреслити практичну значущість майстер-класів, що були проведені під час другого дня роботи конференції:

«Трансформаційна ресурсна гра «Розправ крила» (тренерка: Шевченко Світлана, м. Мелітополь), під час якого автор тренінга запропонувала учасникам попрацювати з метафорою метелика і аналогією її циклів, кожен з яких несе свою місію і є унікальним інструментом для реалізації поставлених цілей, виявлення та позбавлення від перешкод і обмежень для їх реалізації.

«Використання сугестивних методів в роботі з батьками, що виховують дітей з обмеженими можливостями здоров՚я» (тренер: Денисов Ігор, м. Мелітополь), в рамках даного майстер-класу учасників конференції познайомилися з основними методами, умовами, принципами та можливостями використання сугестивних методів в процесі психологічного супроводу батьків, які виховують дітей з ООП. Також було розглянуто можливості використання сугестивних методів на різних етапах особистісного прийняття батьками дітей з ООП.

«Синдром професійного вигорання та як йому запобігти» (тренерка: Мулярчук Галина, м. Житомир), метою якого було ознайомлення з поняттям «синдром емоційного вигорання», його основними причинами і симптомами, визначити основні умови збереження емоційного здоров’я; було надано інформацію про сучасні техніки і прийоми стабілізації емоційного стану.

«Сучасні арт-технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Практичне впровадження техніки об՚ємної пісочної мандали «Грані власного Я» (Тренерка: Варіна Ганна, м. Мелітополь), у рамках якого розглянуто сучасні арт-технологій в процесі психологічного супроводу дитини з ОМЗ; можливості техніки об’ємної пісочної мандали «Грані власного Я», що орієнтована на притаманний кожній людині внутрішній потенціал здоров’я і сили.

«Формування інклюзивного середовища у закладі освіти» (Тренерка: Горбенко Інна, м. Переяслав), де фахівці ознайомилися із структурою інклюзивного середовища, стратегіями його формування та отрималт набір практичних вправ та рекомендацій щодо формування позитивного мікроклімату в учнівському колективі.

«Соціальні медіа та мій цифровий слід» (Тренерка: Фролова Ольга, м. Бердянськ), де було розглянуто позитивні та негативні фактори використання соціальних медіа, що таке цифровий слід світовій павутині та чи завжди людина його усвідомлено там залишає.

Логічним завершенням дводенного професійного спілкування було формулювання та затвердження резолюції конференції, у якій окреслено основні проблеми сучасної інклюзивної освіти та ефективні шляхи їх вирішення.

Залишити відповідь