Сучасний виступ (презентація, доповідь, лекція, урок) у «дев’яти випадках з десяти» супроводжується комп’ютерною презентацією. Так, дослідницькі групи вдаються по комп’ютерну презентацію для представлення своїх проектів перед комісіями з науково-дослідної роботи; керівництво використовує діаграми і графіки на комп’ютерних слайдах для звітування перед своїм колективом; учитель, проводячи урок, демонструє учням на комп’ютерних слайдах ілюстрації (фотографії, малюнки) і анімації (для процесів, явищ, дослідів); лектор для зворотного зв’язку з аудиторією практикує інтерактивні комп’ютерні презентації.

Кожний доповідач, який використовує у своєму виступі комп’ютерну презентацію, має пам’ятати, що він вдається по комп’ютерну презентацію НЕ ТОМУ, ЩО:

  • це поширена практика (модно);
  • він — доповідач — істотно полегшить собі підготовку до виступу: редактор комп’ютерних презентацій надає чимало зручних інструментів для проворного розміщення і ефектного форматування тексту і зображень на електронних слайдах;
  • уміння доповідача користуватися комп’ютерними презентаційними технологіями перевершили його — доповідача — ораторські уміння, серед яких: майстерність утримувати увагу аудиторії, хист переконувати аудиторію, талант дохідливо пояснювати складні речі.

Доповідач використовує у своєму виступі комп’ютерну презентацію ТОМУ, ЩО вона (комп’ютерна презентація) може полегшити завдання аудиторії, перед якою виступає доповідач. Як свідчить практика, у різних аудиторій різні завдання. Наприклад, завдання комісії з науково-дослідної роботи — це визначитися у питанні: «Виділити чи не виділяти фінанси на реалізацію презентованого проекту?» Завдання колективу — це з’ясувати для себе: «Виконало чи не виконало керівництво узяті на себе зобов’язання?» Завдання учнів — це ознайомитися із новим навчальним матеріалом. Завдання студентів — це набути професійних компетенцій.

Доповідач (промовець, учитель, лектор), який практикує у своїх виступах комп’ютерні презентації, за опрацювання цих презентацій мусить докласти максимум своїх зусиль, щоб зусиль не довелося докладати його аудиторії. Іншими словами, кожний доповідач, який береться за розробку комп’ютерної презентації, має усвідомлювати, що комп’ютерна презентація створюється для розвантаження і для зручності аудиторії. Це означає, що доповідачеві:

доведеться ускладнити своє завдання з проектування і розробки комп’ютерної презентації, а саме: віднайти способи зробити в комп’ютерній презентації те, що аудиторія сприйме як більш зрозуміле, більш цікаве, більш приємне і таке, що краще і триваліше запам’ятається. Пошуки і реалізація цих способів ускладнюють процес опрацювання доповідачем комп’ютерної презентації. Зокрема, доповідачеві доведеться:

  • проконтролювати, щоб серед слайдів його комп’ютерної презентації не трапилося слайдументів — гібридів слайдів і документів;
  • потурбуватися про переконливі візуальні образи (зображення) для електронних слайдів;
  • навчитися ефективно використовувати динаміку «порожнього» простору на слайдах;
  • навчитися ефективно застосовувати принципи дизайну (зближення, вирівнювання, контрасту, повтору) до візуальної складової слайдів;
  • опанувати в редакторі презентацій функції, які дозволяють зробити презентацію інтерактивною тощо.

Все більше доповідачів добровільно погоджуються затрачувати додатковий час на опрацювання своїх комп’ютерних презентацій, свідомо відмовляються від зручних ресурсо- та часоощадних «інновацій» на кшталт шаблонів, слайдументів і 3D-ефектів; натомість затято шукають влучних візуальних образів для своїх слайдів, наполегливо знижують питому вагу «шуму» у співвідношенні «сигнал/шум» у слайдах, докладають чималих зусиль для створення збалансованого дизайну слайдів. Таким чином, сучасний фахівець за власною ініціативою вдається по вивчення ефективних механізмів графічної візуалізації ідей і способів донесення візуальної інформації до цільової аудиторії.

У презентації «Презентація VS Презентація» надано практичні рекомендації щодо створення електронних слайдів, які викладачі зможуть використати за проектування власних електронних слайдів і згодом застосувати на навчальних заняттях. Презентація містить слайди із порівняльними візуальними рядами і докладними коментарями до кожного з цих слайдів. Для того, щоби побачити коментар, треба завантажити файл із презентацією, відкрити її, переконатися, що Ви перебуваєте у режимі перегляду «Обычный» і відбуксувати нижню границю робочої зони (на малюнку вона позначена червоною рамкою) угору на довільну висоту. Відповідно область зі слайдом скоротиться, але Ви зможете вільно переглядати коментарі до слайду. Коментарі до кожного зі слайдів створювалися за принципом: «Актуальне питання — Відповідь практика».

Чи залишилися питання, неохоплені в рамках цієї віртуальної зустрічі? Так, і таких питань чимало, оскільки практика на диво «щедра» на цікаві питання, які не мають однозначної відповіді. Наприклад, дуже актуальне для кожного укладача електронної презентації питання балансу між емоційною і функціональною складовою, яке постає щоразу, варто укладачеві презентації почати розмірковувати над вмістом своїх електронних слайдів. І рано чи пізно кожному, хто зацікавлений у створенні ефективних, а не просто ефектних електронних слайдів, все ж доведеться проаналізувати аргументи і тих і інших апологетів, щоби зробити свій вибір. І це має бути вибір передусім на користь аудиторії, якій доведеться мати справу з електронними слайдами викладача. І ще багато-пребагато інших, не менш важливих для практика питань. Ви обов’язково знайдете відповіді, за умови, якщо, з одного боку, з інтересом поставитеся до досвіду інших, адже багато хто до Вас ставив перед собою аналогічні питання і вже має відповіді, які Вам стануть в пригоді. А, з іншого боку, це чітке усвідомлення того, що «ландшафт» сучасних презентацій як ніколи динамічно змінюється, і для того, щоби «не заблукати», треба докладати певних зусиль і приділяти конкретний час. Істотну допомогу на цьому шляху можуть надати рекомендації і практичні поради відомих у всьому світі експертів у сфері презентацій. Ненсі Дуарте (Nancy Duarte) у книзі «Slide:ology. Искусство создания выдающихся презентацій». Гар Рейнольдс (Garr Reynolds) у книзі «Презентация в стиле дзен. Дизайн, разработка, проведение и примеры». Олівія Мітчел (Olivia Mitchell) у книзі «How to make an effective PowerPoint Presentation». Кармін Гало у книзі «iПрезентация. Уроки убеждения от лидера Apple Стива Джобса». Саймон Мортон у книзі «Лаборатория презентаций: Формула идеального выступления».

Завантажити презентацію

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *