Доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Ізбаш Світлана Сергіївна продовжує навчання у другій посиленій фазі підготовки тренерів з медіаграмотності, яка організована Академією української преси за підтримки DW Akademie Europe and Central Asia. Наскільки сьогодні важливо для викладача бути медіаграмотним? Як навчити медіаграмотності учнів, студентів, вчителів? Які спланувати тренінг з медіаграмотності та які інтерактивні інструменти використати? Про це йшлося на тренінгу під час другого модулю другої посиленої фази підготовки тренерів з медіаграмотності 16-18 листопада 2018 року у м. Києві. Другий модуль для мультиплікаторів мав назву Інтерактивні інструменти.
Унікальний тренерський тандем – Тетяна Іванова та Ерік Альбрехт – влаштували мозковий шторм для учасників, шляхом демонстрації унікальних методик, розробок та ідей.
Двадцять викладачів, вчителів з різних міст України дізналися про те, що сприяє успіху у роботі тренера; що дає можливість приймати правильні рішення; як укласти контракт з групою; як проникнути у біополе групи та сформувати конгруентність; який основний критерій досягнення успіху у тренінгу; як побудувати платформу і навчити інших робити так само, застосовуючи тренінгову технологію; у чому полягають секрети навчання дорослих; в чому полягають причини труднощів під час проведення тренінгу; як діяти тренеру, якщо дорослі слухачі не хочуть змінювати установки. У спільній взаємодії розробили та презентували структуру тренінгу за обраними темами. Головна умова вдалого тренінгу – відповідати запитам слухачів та змінити їх ставлення до визначеної проблеми через розвиток критичного мислення. Для того, щоб переконатися, як важко жити в епоху хаотичних різнобічних комунікацій, великої кількості джерел інформації, була застосована гра «Білий шум». Учасники переконалися в тому, що інформація хаотична, інформація швидко змінюється, ми не встигаємо виробити оціночні судження, часто сприймаємо тільки невеличкий шматочок правди, живемо в час, коли знайти інформацію не проблема, а проблема її проаналізувати та на цій основі побудувати об’єктивну картину світу. Яскравою ілюстрацією цього процесу стала гра «Секрет Джованні». На модулі були представлені фактори, що впливають на якість навчання дорослих, мова йшла про метод Колба і піраміду Блума. А у грі «Крах корабля», запропонованою Тетяною Івановою, продемонстровано що без чітко встановлених цілей, визначених потреб і плану дій, ми не те, що не «попливемо» по процесу проведення свого тренінгу, нам і «вижити» не вдасться, без усвідомлення пріоритетів роботи. В свою чергу, Ерік Альбрехт наочно зобразив, наскільки важливо виробити міцний фундамент взаємодії між групою та спікером. При цьому мати вміння не лише розповідати/навчати, а й вислуховувати/аналізувати.
Всі учасники дійшли висновку, що неважливо, з якою метою ми рухаємося до своєї цілі, — головне не зупинятися!
Інформацію підготувала Ізбаш С.С.