Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності активно продовжує поширювати знання з медіаграмотності у закладах загальної середньої освіти Мелітопольського району. Керівництво та педагогічні колективи шкіл Мелітопольського району розуміють важливість медіаосвітньої підготовки і з великим бажанням запрошують нас до своїх шкіл для проведення тренінгів серед педагогів та вчителів. Сьогодні 19 лютого 2019 року отримали лист-запрошення від директора Мордвинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мелітопольської районної Апєніної Ольги Миколаївни та з великим задоволенням провели два тренінги з медіаграмотності для учнів та вчителів цієї школи.

Першим було проведено тренінг для учні 6-11 класів. Діти виконали вправу «Хмаринка» та класифікували медіа на традиційні і нові; проаналізували «Моє медіаполе»; жваво обговорювали причини медіаграмотності; визначили, що означає бути медіаграмотним; створили ментальну карту небезпек у мас-медіа у середовищі онлайн дошки Padlet; знайшли вихід із складних ситуацій, які можуть виникнути через зловживання соціальними мережами; дізналися чи загрожує інтернет-залежність; розібралися з поняттями «факт» і «судження» та спробували самі створити інформаційне повідомлення в якому є факт і судження; познайомились як функціонують медіа на прикладі вправи «Намалюй тварину» та переконалися, що мас-медіа передають суб’єктивні думки, судження і не можна бути впевненими у достовірності інформації; познайомилися з поняттями «пропаганда», «маніпуляція», «джинса», «дезінформація» та потренувалися розпізнавати ці види інформації на готових прикладах; спробували себе у ролі журналістів та розробили пропагандистський плакат; взяли участь у іграх-енерджазерах для створення позитивного настрою під час тренінгу; переконалися як легко маніпулювати свідомістю; ознайомились з правилами перевірки інформації та наприкінці тренінгу отримали пам’ятки з правилами безпечної поведінки в інтернеті.

Другим у цей день проведено тренінг з медіаграмотності для педагогічного колективу.

Під час тренінгу з вчителями акцентували увагу на тому, що важливість медіаосвітньої підготовки є потребою часу, а також об’єктивною необхідністю у зв’язку з впровадженням в Україні Концепції Нової української школи, де серед 10 компетентностей, які необхідно формувати в учнів закладів загальної середньої освіти, визначено інформаційно-цифрову компетентність до складу якої входить медіаграмотність.

Вчителі познайомились з основними поняттями та сутністю медіаграмотності; проаналізували причини актуальності медіаграмотності в Україні; усвідомили роль критичного мислення і важливість дотримання критичної дистанції по відношенню до медіа; дізналися як боротися із кліповим мисленням; сформували навичку визначати кому належить той або інший медіаресурс; розвивали навички декодування і розуміння медіатекстів; сформували установку на дотримання критичної дистанції до медіа; познайомились з основними видами інформації; визначили поняття: «інформація», «пропаганда», «дезінформація», «джинса»;усвідомили, що часто під інформацією у мас-медіа маскують пропаганду і приховану рекламу; показали різницю між фактом і думкою журналіста; представили маркери розпізнавання різних видів інформації; сформували мотивацію до усвідомленого медіаспоживання та важливості медіагігієни; сформували уявлення про типи передавання інформації; сформували установку на критичне сприйняття інформації через розуміння своїх емоцій; показали як функціонують мас-медіа і до яких цілей вони прагнуть; зрозуміли яким чином мас-медіа впливають на свідомість людей та які маніпулятивні технології використовують, а також чим пояснюється специфіка їх редакційної політики; сформували інтерес до вивчення різних джерел медійної інформації для співставлення різних думок.

Під час тренінгу застосовані такі інтерактивні методи: брейнстормінг «Актуальність медіа в Україні», гра «Власники медіа», гра «Купуємо медіа», гра-енерджайзер «Австралійський дощ», гра «Білий шум», вправа «Колесо емоцій», гра «Асоціативне поле», гра «Декодування інформації через відео та зображення», гра-енерджайзер «Створи павутинку інформації», брейнстормінг «Факт і судження», рефлексивна гра «Сніжинка», рефлексивна гра «Королева» та інші.

Тренінг завершився притчею «Лисиця і Черепаха» як заклик захистити себе від недостовірної інформації у мас-медіа, розвиваючи навички критичного мислення та використовуючи інструментарій перевірки інформації!

Всі учасники отримали сертифікати.

Велика вдячність директору Мордвинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мелітопольської районної ради Апєніній Ользі Миколаївні за запрошення та теплий прийом, а також всьому педагогічному колективу школи за особистісну мотивацію участі у тренінгу з медіаграмотності, бажання дізнатися більше з цієї актуальної проблеми, активність та креативність під час виконання вправ на тренінгу!

Щира вдячність майбутнім вчителям математики, студентам факультету інформатики, математики та економіки МДПУ імені Богдана Хмельницького Бовтуті Світлані, Дегтяр Віолетті, Ситник Яні (спеціальність 014.04 Середня освіта. Математика) за особисту участь та організаційну допомогу під час тренінгу.

Всіх зацікавлених вчителів запрошуємо отримати сертифікат підвищення кваліфікації, пройшовши навчання за сертифікаційною освітньою програмою «Медіапедагогіка, медіаграмотність та медіабезпека» загальною кількістю 30 годин (1 кредит). За довідками звертатися на кафедру педагогіки і педагогічної майстерності МДПУ імені Богдана Хмельницького за адресою: вул. Гетьманська, буд. 20 (головний корпус, 2 поверх, 37 ауд.).

Залишити відповідь