23 березня 2021 року відбувся ІІІ відкритий освітньо-науковий форум за міжнародною участю «Класична наука для Нової української школи», який проходив на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та метою якого була актуалізація науково-методичного супроводу викладання класичних наук у контексті оновлення Державного стандарту базової середньої освіти.

З вітальними словами на адресу учасників форуму звернулись заступник Міністра освіти і науки України Віра Рогова, президент Національної академії педагогічних наук України  Василь Кремень, заступник голови Запорізької обласної державної адміністрації Руслан Шиханов, заступник міського голови м. Мелітополя Михайло Семікін.

У роботі форуму прийняли участь понад 300 учасників, які перебували безпосередньо в залі, а також за карантинними нормами спостерігали за цією подією у режимі прямої трансляції у мережі ZOOM. Це вчені, керівники закладів освіти, науково-педагогічні працівники та вчителі з усіх куточків України, представники формальної та неформальної освіти.

Цікави були доповіді ректора Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького професора Анатолія Солоненка, академіка-секретаря відділення вищої освіти НАПН України, професора Петра Сауха, закордонних партнерів: керівниці освітніх ініціатив The LEGO Foundation в Україні Оксани Роми, засновниці некомерційної організації «Inclusive Practices» (Грузія) Анастасії Матвієвської, керівника українсько-фінського проекту «Навчаємося разом» Арто Ваахтокарі,  начальниці Управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області Ірини Щербак, завідувачки кафедри психології Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, доцента Наталі Фалько.

У своїй доповіді «Проблема балансування класичної і некласичної моделей освіти» академік-секретар відділення вищої освіти НАПН України, професор Петро Саух  виокремив підходи щодо неупередженого осмислення тих процесів, які відбуваються в освіті у сучасному суспільстві знань. Доповідачем було підкреслено, що сучасний стан української освіти визначається як «криза різноманітності», що пов’язана з відсутністю однозначного і зрозумілого способу включення освіти в сучасне суспільство, коли невизначеними залишаються сама місія і призначення педагога, оскільки не зрозуміло, які продукти має створювати освіта.

Академіком Петром Саухом було обгрунтовую нову постнекласичну модель освіти та запропоновано конкретні рішення проблем оптимізації освітньої мережі, переструктурування змісту навчального процесу, переосмислення його стрижневих складових, побудову нових програм і методик.

Ректор, професор Анатолій Солоненко у своїй  доповіді «Підготовка педагогічних кадрів: здобутки, проблеми, перспективи» зазначив, що Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького є потужним науково-практичним центром південного сходу України.

Сьогодні в університеті створено  освітнє середовище, максимально наближене до нової платформи підготовки майбутніх вчителів  та започаткована система практико-орієнтованих інноваційних лабораторій, діяльність яких тісно пов‘язана з реалізацією реформаторських ідей Нової української школи, де відбувається формування компетентностей та результатів навчання на сучасному обладнанні та з використанням сучасних методик.

Це, зокрема, Педагогічна лабораторія початкової школи, яка є практико-орієнтованим середовищем, здатним забезпечити максимальне наближення до майбутньої професійної діяльності вже під час навчання. Педагогічну лабораторію обладнано відповідно до 7 осередків оформлення класної кімнати початкової школи.

Діяльність Лабораторій психофізіологічних досліджень та психології здоров’я спрямована на проведення науково-методичних, експериментальних досліджень з актуальних і пріоритетних проблем психології та психофізіології. Унікальне обладнання компʼютерно-діагностичного комплексу Лабораторії надає можливість організації та проведення дослідження психічних, особистісних, психофізіологічних показників учасників освітнього процесу, а також інших осіб різних вікових груп.

З метою реалізації концепції інклюзивної освіти та психолого-педагогічного супроводу дитини в університеті функціонує Освітньо-науковий центр соціо-культурного розвитку дитини, який оснащено унікальним обладнанням Speech Therapy, інтерактивною пісочницею, інтерактивною підлогою тощо.

Враховуючи тренди інформатизації та діджиталізації, створена STEAM-лабораторія. Сучасні прогресивні технології та   інноваційні інформаційні можливості якої дозволяють успішно відповідати на освітні запити та залучати здобувачів до вирішення завдань ІТ-сфери.

Лабораторія аналітичного контролю та молекулярно-генетичних досліджень, в якій студенти, майбутні вчителі хімії і біології, мають змогу опанувати методи аналізу як біологічних, так і хімічних об’єктів.

Науково-методична лабораторія «LINQUA» дозволяє майбутнім вчителям-словесникам моделювати освітнє середовище для змішаного навчання та розвивати мовленнєву компетентність.

Партнерство між університетом, громадою, бізнесом та владою у галузі соціологічних проєктів представлено у Центрі соціологічних досліджень, фахівцями якого було здійснено соціологічне дослідження вчителів початкової школи м. Мелітополь. Результати дослідження «Модель вчителя нової української школи в умовах реалізації концепції НУШ» були представлені на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно-професійний розвиток вчителя в умовах реалізації концепції Нової української школи».

Другою частиною форуму стала робота науково-практичної панелі «Методичні кейси з оновлених освітніх галузей загальної середньої освіти» де в співпраці науково-педагогічних працівників університету та вчителів закладів загальної середньої освіти міста Мелітополь було проведено 9 методичних кейсів з освітніх галузей, визначених Державним стандартом базової середньої освіти.

Залишити відповідь