23 березня 2021 року в межах ІІІ Відкритого освітньо-наукового форуму з міжнародною участю «Класична наука для Нової української школи» на філологічному факультеті доцентом кафедри української мови, кандидатом філологічних наук Мінковою О.Ф. та вчителем вищої категорії Мелітопольського ліцею №10 Калашниковою Г.В. був проведений філологічний кейс «Створення інтерактивного освітнього середовища на уроках української мови».

Мета кейсу – ознайомити вчителів з інтерактивною моделлю навчання, сутність якої полягає в організації пізнавальної діяльності учнів крізь призму інноваційних форм, методів та прийомів. Захід був проведений як онлайн, так і офлайн; на ньому були присутні вчителі-словеники Констянтинівської НВО № 1 «Таврія», ліцею «Ерудит», багатопрофільної школи №3 «Прометей», які працювали безпосередньо в аудиторії; до них на платформі Zoom приєдналися філологи міської школи № 23, Переможненської ЗОШ Мелітопольського району, ліцею № 10 тощо.

О.Ф. Мінкова ознайомила присутніх з інтерактивними технологіями  навчання, серед яких: технологія ситуативного моделювання, колективно-групового навчання, кооперативного навчання, технологія опрацювання дискусійних питань. Окрім вже знайомих учителям форм роботи «Ажурна пилка», «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм» викладачка запропонувала нетрадиційні диктанти. До того ж окреслила шляхи реалізації інтерактивного навчання, серед яких чільне місце займають інтерактивні ігри, робота в парах, комп’ютерні технології.

Напрочуд цікавим було знайомство з філологічним досвідом роботи щодо впровадження інтерактивних технологій навчання вчителя вищої категорії ліцею №10 Калашникової Ганни Василівни. Учителів-практиків зацікавили такі форми роботи, як «Мінімаркет», салон краси «Афродіта», «Ажіотаж», «Бутік модного одягу», «Знайомство», які можна об’єднати в «Банк комерційних пропозицій». Не менш цікавою була розповідь про створення так званої «Ментальної карти». Вчителька поділилась з присутніми фрагментом такої інтерактивної форми, як урок-експедиція, продемонструвавши власний урок у 6-ому класі на тему «Правопис слів іншомовного походження».

Варто відзначити, що вчителі брали активну учать у кейсі, були не лише пасивними спостерігачами, а й практично засвоювали інформацію (тести, банери, створення телевізійних новин, написання диктантів, рішення лінгвістичних задач).

За твердженням Ш. Амонашвілі «Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання». Учитель повинен створювати лише атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватися.

Філологічний кейс завершився методичними рекомендаціями для учителів щодо інтерактивного середовища на уроках української мови.

Залишити відповідь