Вже другий рік поспіль доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Світлана Ізбаш бере участь у Національній (не)Конференції EdCamp Ukraine. У 2020 році грандіозний захід проходив з 13 по 17 квітня під назвою «Антикризовий національний онлайн-EdCamp 2020: школа зараз і у «світі після».
Спільнота відповідального вчительства не випадково прагне відростили «довгий хвіст», адже це один із принципів EdCamp Ukraine, суть якого полягає в тому, що найцікавіше починається після EdCamp’ів! Унаслідок спілкування зав’язуються знайомства, що народжують нові ідеї. Учасники надихаюся новими ідеями педагогіки партнерства, ненасильницького спілкування, відповідального батьківства, інструментами онлайн-навчання тощо та впроваджують їх у практику освітнього процесу: у цьому й полягає так званий ефект «довгого хвоста». Все, що відбувалося на EdCamp 2020 вражає, заражає та підштовхує до розуміння необхідності інноваційних змін у сфері вищої освіті, зокрема освітніх програм підготовки здобувачів вищої педагогічної освіти.
Настільки вдала організація онлайн-заходу, що заслуговує найкращих слів вдячності організаторам EdCamp 2020 Олександр Елькін та Олена Масалітіна.
Серед багаточисельних онлайн активностей особливої уваги заслуговує вебінар вчительки початкових класів з м. Олександрія Світлани Гутнєвої. Її сесія називалася «Суперп’ятірка онлайн-інструментів для дистанційного навчання».
Було представлено такі онлайн-сервіси:
https://www.thinglink.com/edu – це сервіс, який створює інтерактивні зображення і відео з допомогою маркерів-посилань на різний контент;
https://www.tes.com/lessons – сервіс дозволяє створювати уроки, розміщуючи різний контент в одному просторі;
https://wordwall.net/ru/myactivities – дозволяє швидко створювати інтерактивний навчальний ресурс за допомогою дуже вдалих шаблонів завдань: відповідність, сортування, пошук слова, повітряна куля, випадкове колесо тощо;
https://www.educaplay.com/ – дозволяє створювати інтерактивні навчальні ігри. Має 16 типів інтелектуальних ігор, можливість створювати групи, імпортувати ігри, вбудовувати готове завдання у сайт чи блог, регулювати тривалість гри та кількість спроб. Пропонуються такі типи ігор як кросворд, діалог, вставити слово, вікторина з зображеннями, групування, загадка, слайд-шоу, відеовікторина тощо;
https://www.educaplay.com/ – дозволяє створювати відеозавання. Є можливість створювати класи, завантажувати завдання інших користувачів, вбудовувати готове завдання у сайт чи блог, інтеграція з різними навчальними платформами.
Вебінар проведено майстерно і методично грамотно. Кожен сервіс представлено покроково від етапу реєстрації до створення завдань. Також у кожному сервісі було розглянуто приклади конкретних завдань і представлено покроковий алгоритм їх створення. Вебінар Гутнєвої Світлани рекомендую іншим колегам! Посилання на вебінар: https://bit.ly/2VTbdGL
Найбільші «знахідки», «інсайти» цієї сесії:
можна створювати ігри;
може використовуватися у будь-якій навчальній дисципліні;
можна працювати інтерактивно усім учням одночасно у синхронному режимі.
Такі онлайн-сервіси можна використовувати на практичному занятті з педагогіки для створення інтерактивних завдань та оцінювання обсягу і якості знань студентів онлайн. Це гарна можливість студентам розвивати свої креативні здібності та засвоювати навчальний матеріал за допомогою цифрових освітніх технологій.
Ефект «довгого хвоста» представлено у колекції результатів формування цифрової компетентності майбутніх учителів засобами цифрових технологій у процесі вивчення дисципліни «Педагогіка». У межах вивчення модулю 4 «Основи педагогічної майстерності», ми розробляли педагогічні ситуації як сторітеллінг з елементами коміксу і вчитися будувати діалоги ненасильницького спілкування вчителя з учнями, розвивали критичне мислення, проводили паралелі між вимогами до вчителем традиційної та Нової української школи, створювали інтерактивну карту «Країна педагогічної майстерності», розробляли рекламні плакати професії вчителя, складали конспекти лекцій у форматі MindMap, розробляли настільні ігри і багато цікавого!
Роботи виконані здобувачами вищої освіти 3 курсу природничо-географічного факультету Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького під час дистанційного навчання в умовах карантину з дисципліни «Педагогіка» і представлено на слайдах. До розробки завдань з використанням інноваційних технологій активно долучилися: Євгенія Варфоломєєва, Наталія Баришполь, Юлвія Гребень, Дар’я Жук, Інна Уханова, Олександр Сотнік, Христина Стегареску, Блищик Маргарита, Опашко Ганна, Передерій Дар’я, Рішко Аліна, Чонка Дарина, Шелудько Ольга, Корх Вікторія, Капшук Олександр, Коров’якова Ірина, Куца Олександра, Добродій Вячеслав, Маленко Андрій, Младьонов Ілля, Єременко Герман, Якімова Марія.
Студентам вдалося перебороти труднощі онлайн освіти і успішно презентувати свої творчі проекти! Так тримати!
Інформацію підготувала доцент Ізбаш С.С.