23 березня 2021 року відбулась робоча поїздка заступника Міністра освіти і науки України Віри Рогової до Запорізької області міста Мелітополь.

Робоча поїздка розпочалась із зустрічі з представниками Запорізької обласної державної адміністрації  та Мелітопольської міської ради.

Зокрема, були присутні Іван Федоров, міський голова міста Мелітополя; Руслан Шиханов, заступник голови Запорізької облдержадміністрації; Олена Сороченко, заступник директора  Департаменту освіти та науки Запорізької облдержадміністрації; Ігор Судаков, голова Мелітопольської районної ради; Роман Романов, секретар Мелітопольської міської ради; Михайло Семікін, заступник міського голови з питань; Анатолій Солоненко, ректор Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького; Володимир Кюрчев, ректор Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.

Під час робочої зустрічі були обговорені питання підготовки кваліфікованих вчителів для Нової української школи на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, проблеми дистанційного навчання та реформи освіти.

Міський голова Іван Федоров презентував досягнення в сфері тепломодернізації та реконструкції навчальних закладів за грантові та інвестиційні кошти, поділився напрацюваннями з приводу запровадження в школах інновацій.

Важливою частиною візиту стало знайомство з Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького, який є потужним науково-практичним центром південного сходу України.

Сьогодні в університеті створено  освітнє середовище, максимально наближене до нової платформи підготовки майбутніх вчителів  та започаткована система практико-орієнтованих інноваційних лабораторій, діяльність яких тісно пов‘язана з реалізацією реформаторських ідей Нової української школи, де відбувається формування компетентностей та результатів навчання на сучасному обладнанні та з використанням сучасних методик.

Це, зокрема, Педагогічна лабораторія початкової школи, яка є практико-орієнтованим середовищем, здатним забезпечити максимальне наближення до майбутньої професійної діяльності вже під час навчання. Педагогічну лабораторію обладнано відповідно до 7 осередків оформлення класної кімнати початкової школи.

Діяльність Лабораторій психофізіологічних досліджень та психології здоров’я спрямована на проведення науково-методичних, експериментальних досліджень з актуальних і пріоритетних проблем психології та психофізіології. Унікальне обладнання компʼютерно-діагностичного комплексу Лабораторії надає можливість організації та проведення дослідження психічних, особистісних, психофізіологічних показників учасників освітнього процесу, а також інших осіб різних вікових груп.

З метою реалізації концепції інклюзивної освіти та психолого-педагогічного супроводу дитини в університеті функціонує Освітньо-науковий центр соціо-культурного розвитку дитини, який оснащено унікальним обладнанням Speech Therapy, інтерактивною пісочницею, інтерактивною підлогою тощо.

Враховуючи тренди інформатизації та діджиталізації, створена STEAM-лабораторія. Сучасні прогресивні технології та   інноваційні інформаційні можливості якої дозволяють успішно відповідати на освітні запити та залучати здобувачів до вирішення завдань ІТ-сфери.

Лабораторія аналітичного контролю та молекулярно-генетичних досліджень, в якій студенти, майбутні вчителі хімії і біології, мають змогу опанувати методи аналізу як біологічних, так і хімічних об’єктів.

Науково-методична лабораторія «LINQUA» дозволяє майбутнім вчителям-словесникам моделювати освітнє середовище для змішаного навчання та розвивати мовленнєву компетентність.

Партнерство між університетом, громадою, бізнесом та владою у галузі соціологічних проєктів представлено у Центрі соціологічних досліджень, фахівцями якого було здійснено соціологічне дослідження вчителів початкової школи м. Мелітополь. Результати дослідження «Модель вчителя нової української школи в умовах реалізації концепції НУШ» були представлені на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно-професійний розвиток вчителя в умовах реалізації концепції Нової української школи».

Наступним етапом візиту стала участь Віри Рогової у панельній дискусії  ІІІ відкритого освітньо-наукового форуму за міжнародною участю «Класична наука для Нової української школи», який проходив в конференц-залі університету та метою якого була актуалізація науково-методичного супроводу викладання класичних наук у контексті оновлення Державного стандарту базової середньої освіти.

З вітальними словами на адресу учасників форуму звернулись заступник Міністра освіти і науки України Віра Рогова, президент Національної академії педагогічних наук України  Василь Кремень, заступник голови Запорізької обласної державної адміністрації Руслан Шиханов, заступник міського голови м. Мелітополя Михайло Семікін.

У роботі форуму прийняли участь понад 300 учасників, які перебували безпосередньо в залі, а також за карантинними нормами спостерігали за цією подією у режимі прямої трансляції у мережі ZOOM. Це вчені, керівники закладів освіти, науково-педагогічні працівники та вчителі з усіх куточків України, представники формальної та неформальної освіти.

Цікави були доповіді ректора Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького професора Анатолія Солоненка, академіка-секретаря відділення вищої освіти НАПН України, професора Петра Сауха, закордонних партнерів: керівниці освітніх ініціатив The LEGO Foundation в Україні Оксани Роми, засновниці некомерційної організації «Inclusive Practices» (Грузія) Анастасії Матвієвської, керівника українсько-фінського проекту «Навчаємося разом» Арто Ваахтокарі,  начальниці Управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області Ірини Щербак, завідувачки кафедри психології Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, доцента Наталі Фалько.

Другою частиною форуму стала робота науково-практичної панелі «Методичні кейси з оновлених освітніх галузей загальної середньої освіти» де в співпраці науково-педагогічних працівників університету та вчителів закладів загальної середньої освіти міста Мелітополь було проведено 9 методичних кейсів з освітніх галузей, визначених Державним стандартом базової середньої освіти.

В конференц-залі центрального корпусу університету заступник Міністра освіти і науки України Віра Рогова разом з начальником головного управління позашкільної та інклюзивної освіти  Тетяною Симоненко, головним спеціалістом відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти  Світланою Фіцайло провели робочу нараду з керівниками закладів загальної середньої освіти м. Мелітополя та об’єднаних територіальних громад Мелітопольського району з питань реформування середньої ланки освіти в Україні.

У другий половині дня відбулось знайомство з освітніми закладами міста. Заступник Міністра освіти і науки України зі своїми колегами відвідали Мелітопольську гімназію № 8 (директор Олена Заменягрє), Інклюзивно-ресурсний центр (директор Тетяна Колодіна), музичну школа мистецтв (в.о. директора Ольга Місєвіч), Мелітопольську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №23 (директор Олена Тюріна) та Дитячий навчальний заклад № 8 «Зірочка» комбінованого типу Мелітопольської міської ради Запорізької області (завідувачка Лариса Куртєва).

Наприкінці візиту заступник Міністра освіти і науки України Віра Рогова з головним спеціалістом МОНУ Світланою Фіцайло та ректором Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького Анатолієм Солоненко прийняли участь у програмі «Актуальне інтерв’ю» ТРК «Мелітополь» Мелітопольської міської ради.

Залишити відповідь