Успішне завершення навчання доцента кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Ізбаш Світлани Сергіївни у проекті «Підготовка тренерів з медіаграмотності (початкова і посилена фази)», який було реалізовано Академією української преси (м. Київ) за підтримки DW Akademie Europe and Central Asia та отримання сертифікату з присвоєнням кваліфікації «Тренер з медіаграмотності» відкрило можливості для участі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького у наступному проекті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який реалізується IREX in Ukraine (Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів) у партнерстві з Академія Української Преси і Stopfake, за підтримки Міністерство освіти і науки України, Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ та справ співдружності нації Великої Британії. До цього проекту пройшла відбір Ізбаш Світлана Сергіївна як результат участі у попередньому етапі підготовки тренерів з медіаграмотності.

Метою проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» є розроблення та впровадження ефективної та сталої моделі навичок критичного сприйняття інформації в закладах загальної середньої освіти. Наразі 166 вчителів з 50 шкіл вже пройшли тренінги в рамках проекту. З середини осені 2018 року IREX розширив проект на 100 шкіл з різних регіонів України: Одеса, Харків, Чернігів, Чернівці, Краматорськ, Ужгород, Київ, Запоріжжя, Кропивницький. Проект розрахований на 3 роки. За цей період планується охопити 600 шкіл по всій території України.

І етап включає формування навичок критичного мислення у вчителів української мови та літератури, Історії України, Всесвітньої Історії та Мистецтва. Команда тренерів з медіаграмотності до складу якої увійшла доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Ізбаш С.С. формуватимуть навички критичного мислення та медіаграмотності у вчителів закладів загальної середньої освіти, які є учасниками даного проекту.

ІІ етап передбачає розробку методичних матеріалів для інтеграції медіаграмотності та критичного мислення у шкільні предмети: Українська мова (8 клас), Українська література (8 клас), Історія України (8 клас), Всесвітня історія (8 клас), Мистецтво (9 клас).

Навчальні цілі проекту:

– вміти відрізняти факти від думок;

– навчити розрізняти упередження, спотворення, дезінформацію та брехню;

– розвинути навички аналізу та перевірки інформації;

– заохотити учнів оцінювати, аналізувати, розуміти, шукати та цінувати якісний контент.

З 10 по 12 грудня 2018 року Світлана Сергіївна взяла участь у робочий нараді тренерів і з січня 2019 року розпочинаються дводенні тренінги з медіаграмотності у дев’яти регіонах України для вчителів, обраних до проекту шкіл.

Нагадаємо, що в Україні реалізується Концепція Нової української школи, яка передбачає формування навичок критичного мислення в учнів, а до десяти ключових компетентностей  у межах освітньої реформи увійшла  інформаційно-цифрова  компетентність та  навички з інформаційної й медіаграмотності.

 

Залишити відповідь