12 березня 2019 року на базі СШ № 23 м. Мелітополя для вчителів біології і природознавства м.Мелітополя і Мелітопольського району навчальний семінар з біології провела вчитель-методист, Заслужений вчитель України Яковлева Є.В. Доповідач зазначила, що урок біології у сучасній школі повинен бути цікавим, нестандартним, науковим, чітко сформатованим, логічно побудованим, де отримання знань та практичних навичок учнями здобувається в активному пізнавальному пошуку і таким чином формуються навчальні компетентності.
Разом з підручником біології бажано використовувати зошит з друкованою основою, відповідно до чинної програми «Біологія і екологія», 10-11 класи, рівень стандарту. Робочий зошит з біології містить різноманітні завдання для роботи на уроці і вдома, розробки всіх лабораторних і практичних робіт, передбачених програмою. В зошиті представлено завдання для індивідуального навчання школярів, диференційованого навчання (різні рівні знань та досягнень школярів), для аналізу набутої інформації, складання схем, пояснення графіків, заповнення таблиць, формулювання висновків та встановлення причинно-наслідкових зв’язків. Певні рубрики зошиту, такі як «Вчені – відкриття», змушують учнів мислити, находити додаткову інформацію та уважно читати матеріал підручника.
Головне на уроці біології для учнів – вміти міркувати та висловлювати власну думку, знаходити та підтверджувати гіпотези, висувати нові пропозиції. Для формування математичної компетентності пропонуються графік та розрахункові завдання.
Девізом навчального семінару для вчителів біології був такий вислів: «Через більш освіченого вчителя, можливо, отримаємо більш освіченого учня». Зошити з біології з друкованою основою ми розглядаємо як крок до системних знань школярів нової української школи.
В зошитах з біології для 9 – 11 класів є завдання з різним змістом, розглядаються різноманітні думки дослідників, є завдання цікаві і з гумором, змістовні, в дусі «Геліантусу».
Також пропонуються завдання з елементами логічного мислення, технології Критичного мислення, здійснюється пошук речовин для вічної молодості (засіб Макропулоса), розглядаються такі важливі теми, як «Причина онкологічних захворювань», «Токсини» та інші.
Дуже вдячні за запрошення на навчальний семінар і плідну співпрацю з вчителями біології, обмін досвідом роботи, та можливість використовувати здобутки на практичних заняттях з дисципліни «Методика навчання біології та природознавства» для студентів хіміко-біологічного та природничо-географічного факультету та також їх практичну підготовку для проходження виробничої педагогічної практики в закладах освіти.
Інформацію підготувала
доцент кафедри ботаніки і садово-паркового господарства
Логвіна-Бик Т.А.