4 січня на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького відбувся семінар-тренінг «Розвиток початкової школи в умовах реалізації Концепції «Нова українська Школа» в рамках Методичної майстерні вчителя «Нова українська Школа», організатором якого виступив колектив кафедри початкової освіти. Мета заходу – підвищення професійної компетентності вчителів у контексті реалізації завдань нової української початкової школи. Учасниками стали 43 вчителів початкових класів Мелітопольського району, з яких 22 – випускники нашого Університету.
З вітальним словом до учасників звернулась директорка Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти канд.пед.наук, доцент Олена Федорова, з побажанням плідної співпраці на семінарі-тренінгу та в майбутньому.
Модератором заходу виступила канд.пед.наук, асистент Катерина Кучина, яка акцентувала на нововведеннях Закону України «Про освіти», згідно з 39 статтею якого МДПУ імені Богдана Хмельницького пропонує різні форми та види підвищення кваліфікації наукових працівників у межах діяльності Центру неперервного професійного розвитку освітян. Сьогоднішній семінар-тренінг став одним з прикладів малих інтегрованих форм роботи із сертифікацією.
Основні змістові акценти Концепції «Нова українська школа» роз’яснив канд.пед.наук, доцент Володимир Гузь. З тенденціями розвитку сучасної початкової освіти учасників ознайомила канд.пед.наук, доцент Світлана Дубяга.
Практична частина заходу передбачала роботу у форматі Workshop на тему «Інструменти формування ключових компетентностей НУШ». Спільно з експертами кафедри учасники опрацьовували основні компетентності початкової школи:
- спілкування державною (і рідною, у разі відмінності) мовами (канд.пед.наук, доцент Світлана Дубяга);
- компетентності в природничих науках і технологіях (канд.пед.наук, доцент Володимир Гузь);
- загальнокультурна грамотність (канд.пед.наук, доцент Юлія Шевченко),
- соціальні і громадянські компетентності (канд.геогр.наук, доцент Алла Сердюк);
- екологічна грамотність і здорове життя (асистент Юлія Саєнко).
В інтерактивному форматі вчителі демонстрували інтенсивність групової взаємодії, ділились особистим досвідом і професійними знаннями і вміннями.
Позитивні відгуки про захід та побажання наступних зустрічей учасники залишили в анкетах зворотного зв’язку. Додатковим результатом проведення семінару-тренінгу стали конкретні освітні запити вчителів початкових класів: особливості інтегрованих уроків, інклюзивне навчання, розвиток критичного мислення та шляхи залучення батьків до партнерства.
Колектив кафедри початкової освіти |