Участь доцентів кафедри української і зарубіжної літератури Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького Т.М. Шарової та А.В. Землянської, а також студенток IV курсу філологічного факультету А. Балаєвої і В. Таран у Міжнародному навчально-науковому семінарі «Інноваційний простір філолога: реалії та перспективи» у Гомельському державному університеті імені Франциска Скорини (Республіка Білорусь) сприяла плідному обміну досвідом між колективами обох вищих навчальних закладів. Окрім безпосередньо виступів на семінарі з доповідями щодо специфіки розробки і використання електронних засобів навчального призначення з філологічних дисциплін, було обговорено нові стратегії співробітництва: подальшу спільну організацію наукових конференцій і семінарів, проведення наукових досліджень, стажування, фольклорної та фахової практик тощо.
Представники Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького були ознайомлені з історією Гомельського державного університету імені Франциска Скорини, навчально-методичними кабінетами філологічного факультету, Центром китайської культури, Літературним центром з вивчення творів про Другу світову війну «Патріотика», відвідали літературний музей університету «Alma mater». Викладачі кафедри білоруської мови поділилися досвідом роботи з іноземними студентами, розкрили шляхи оновлення навчально-методичного матеріалу з мовознавства і методики викладання мови у відповідності до мовних змін в сучасному соціумі. Плідним було також спілкування мелітопольської делегації з викладачами літератури та фольклору: дискусія на семінарі переросла в обговорення концептуальних проблем викладання вітчизняної та зарубіжної літератур, збирання і збереження зразків фольклору, проведення інтегрованих досліджень.
Відвідування м. Гомель дозволило українським викладачам і студентам ознайомитись із національною білоруською культурою, зразками декоративно-прикладного мистецтва, зокрема вишивкою, національним вбранням білорусів. Це дозволить значно розширити уявлення студентів про витоки тих чи інших орнаментів, літературних творів, традицій і звичаїв слов’ян на заняттях із фольклору, художньої культури тощо.
Подібні зустрічі науково-методичного і культурно-виховного характеру сприяють удосконаленню освітнього процесу, розширенню загальних і фахових компетентностей філологів, а також укріплюють міжнародні зв’язки з сусідніми країнами, що надає можливості для подальших наукових і творчих спільних проектів.
Інформацію підготувала доцент А.В. Землянська |