«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Ректор Мелітопольського
державного
педагогічного університету
імені Богдана Хмельницького
_____________________________В.В.Молодиченко
«_____»____________2015 р.
План реалізації
Концепції розвитку іншомовної освіти у
Мелітопольському державному педагогічному університеті
імені Богдана Хмельницького
на 2015-2016 н.р.
№ з/п |
Найменування заходів |
Виконавці |
Відповідальні |
Термін виконання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Загальноуніверситетські заходи |
||||
1. |
Створення робочої групи для впровадження
«Концепції розвитку іншомовної освіти в Мелітопольському
державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького» в освітній процес університету у наступному
складі: Коноваленко Т.В., Молодиченко Н.А., Гончарова О.А., Вороніна Л.В., Кірсанова С.С., Зотова В.Г., Лебедєва О.А., Нікітін О.Є., Багунц О.С., Семікін М.О., Долинна О.М., Лубяний М.М. |
|
Коноваленко Т.В. |
02.03.2015 року |
2. |
На засіданнях кафедр
і рад факультетів та Інституту обговорення «Концепції розвитку іншомовної освіти в Мелітопольському
державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького» та внесення
пропозицій щодо її змістового наповнення, зокрема щодо заходів для
інтенсифікації і підвищення якості навчання іноземних мов в університеті й
підвищення рівня володіння іноземними мовами студентів та викладачів, та
надання пропозицій голові комісії. |
Кафедри, деканати, директорат |
Завідувачі кафедр, декани
факультетів, директор інституту |
10.03.2015 року |
3. |
Створення «Центру вивчення іноземних
мов», відповідного положення і
нормативно-правової бази його діяльності в університеті |
Голова комісії, голова центру |
квітень 2015 р. |
|
Навчальний відділ,
кафедри з іншомовної підготовки |
||||
1. |
Розроблення нових навчальних програм
з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» відповідно до вимог
Концепції (перший рік навчання) |
Завідувачі відповідних
кафедр, навчально-методичні комісії факультетів та інституту |
Директор інституту,
декани факультетів |
Травень 2015 р. |
2. |
В рамках розроблення нових навчальних
планів підготовки фахівців за ОКР Бакалавр внесення дисципліни «Іноземна мова
для професійного спілкування» до переліку дисциплін за вільним вибором
студентів |
Заступники деканів, директора
з навчальної роботи |
Декани факультетів,
директор інституту |
Травень 2015 р. |
3. |
Внесення до робочих навчальних планів
підготовки здобувачів вищої освіти (2015-2016 н.р.)
дисципліну «Іноземна мова професійного спілкування» для студентів ІІІ-ІV курсів в рамках експерименту з упровадження Концепції |
Заступники деканів
(директора) з навчальної роботи факультетів, інституту |
Декани факультетів,
директор інституту |
Травень 2015р. |
4. |
Презентація занять з іноземних мов на всіх напрямах
підготовки (за винятком поєднаних) з метою формування студентами вибіркової
частини індивідуального плану |
Викладачі кафедр, члени
робочої групи |
Завідувачі кафедр,
навчально-методичний відділ, декани факультетів, директор інституту |
Квітень-травень 2015 року |
5. |
Введення «іншомовного компоненту» до
наскрізних програм практик в університеті |
Заступники деканів,
директора з виховної роботи та питань практик |
Декан відповідного
факультету, директор інституту |
Травень 2015 |
6. |
Визначення додаткових потреб щодо
навчально-методичного і технічного забезпечення факультетів у зв’язку з
переходом на нові програми з дисципліни «Іноземна мова за професійним
спрямуванням» |
Завідувачі кафедр |
Перший проректор |
Травень 2015 |
7. |
Добір професійно орієнтованих
іншомовних навчальних матеріалів та створення професійно орієнтованих
посібників з фаху, які містять іншомовний компонент |
Завідувачі кафедр, голови
навчально-методичних комісій факультетів та Інституту |
Завідувач кафедр,
науково-методична рада університету |
Червень-серпень 2015 |
8. |
Організація вивчення
науково-педагогічними працівниками кафедр методик використання базових
підручників та професійно-орієнтованих
іншомовних навчальних матеріалів в умовах підготовки студентів за новими
програмами |
Завідувачі кафедр, науково-методична
рада університету |
Голова робочої групи |
Регулярно, на постійній
основі |
9. |
Внесення змін до плану роботи кафедр,
а саме створення іншомовного змістового компоненту навчально-методичного
забезпечення (навчально-методичні комплекси, підручники, посібники, буклети,
опорні конспекти, словники тощо), а також запровадження сертифікації
викладачів щодо їх рівня володіння іноземними мовами |
Завідувачі кафедр,
науково-методична рада університету |
Голова робочої групи |
Червень-Липень 2015р. |
10. |
Включення іншомовних джерел до
переліку основної та додаткової літератури, поданої у робочих навчальних
програмах фахових дисциплін |
Завідувачі кафедр,
науково-методична рада університету |
Голова робочої групи |
Червень-Липень 2015р. |
11. |
Оновлення Положення про курсові,
дипломні і магістерські роботи, запровадження обов’язкових супровідних
анотацій англійською мовою до дипломних та магістерських робіт |
Завідувачі кафедр,
науково-методична рада, навчально-методичний відділ університету |
Голова наково-методичної ради університету |
Регулярно, на постійній
основі |
12. |
Провести соціологічне опитування
викладачів і студентів щодо стану викладання іноземних мов, потреби у
вивченні іноземних мов і можливих перспектив розвитку іншомовної освіти в
університеті |
Члени робочої групи,
декани факультетів, директор інституту, соціологічна служба університету |
Керівник соціологічної
служби університету |
Червень 2015р. |
13. |
Підготовка тестової бази
та проведення попереднього іншомовного тестування студентів І курсу. |
Навчально-методичні комісії
факультетів та Інституту, робоча група |
Декани факультетів,
директор інституту, голова робочої групи |
Червень-Вересень 2015 року |
14. |
Формування груп студентів І курсу
відповідно до кваліфікаційних рівнів володіння іноземною мовою, відповідна
організація їх іншомовної підготовки |
Науково-педагогічні
працівники кафедр |
Декани факультетів,
директор інституту, завідувачі кафедр |
Початок вересня 2015 року |
15. |
Добір відповідної кількості тестів
для контролю рівня сформованості іншомовної підготовки студентів, якого вони
досягли за певний відрізок часу (семестр/рік). |
Викладачі кафедр |
Завідувачі кафедр |
Регулярно, на постійній
основі |
16. |
Розроблення механізму оцінювання
студентських навчальних досягнень з іноземної мови за ОКР «бакалавр», «магістр»
у нормативних і варіативних частинах навчального плану |
Завідувачі кафедр |
Завідувачі кафедр |
Щорічно в кінці
навчального року |
17. |
Розроблення структури екзамену/заліку
на основі зразків провідних міжнародних іспитів з іноземних мов |
Завідувачі кафедр, робоча
група |
Голова робочої групи |
Березень 2016 року |
18. |
Використання методики «мовного портфоліо» студентів, у яких зберігатимуться їхні тестові
й контрольні роботи з результатами оцінювання |
Викладачі кафедр |
Завідувачі кафедр |
Регулярно, на постійній
основі |
19. |
Підготовка кожним
науково-педагогічним працівником, який викладає означений курс, семестрового
звіту щодо кількісних і якісних показників вивчення студентами іноземних мов |
Викладачі кафедр |
Завідувачі кафедр |
Січень-червень поточного
року |
20. |
Формування річного навчального
навантаження викладачів іноземних мов із закріпленням за кожним з них певних
напрямів підготовки і спеціальностей з метою підвищення якості професійної
спрямованості навчання іноземної мови дотримання принципу наступності в
навчальному процесі |
Завідувачі кафедр |
Завідувачі кафедр, декани
факультетів, директор інституту |
Щорічно в кінці серпня |
21. |
Введення іншомовного компоненту до
освітньої програми підготовки докторів філософії |
Завідувачі кафедр,
завідувач аспірантури і докторантури |
Проректор з наукової
роботи |
Липень 2015 року |
22. |
Оновлення змісту та структури
кандидатського екзамену з іноземної мови в рамках упровадження Концепції |
Завідувачі кафедр,
завідувач аспірантури і докторантури |
Проректор з наукової
роботи |
Жовтень 2015 року |
23. |
Організація курсів іноземних мов для
аспірантів |
Завідувачі кафедр,
завідувач аспірантури і докторантури, члени робочої групи |
Проректор з наукової
роботи |
Регулярно, на постійній
основі |
24. |
Запровадження практики навчання
фахових дисциплін англійською мовою, безперервного
формування та розвитку професійної іншомовної комунікативної компетенції
студентів |
Завідувачі кафедр |
Робоча група |
Регулярно, на постійній основі |
25. |
Створення кафедрами іншомовного
фахового тезаурусу, термінологічних словників тощо |
Завідувачі кафедр |
Робоча група |
Регулярно, на постійній
основі |
26. |
Упровадження в навчальний процес
академічного читання фахової літератури іноземною мовою |
Завідувачі кафедр |
Робоча група |
Вересень 2015р. |
27. |
Організація науково-методичних
семінарів між випусковими кафедрами та кафедрами, які викладають іноземні
мови в університеті, запровадження постійно діючого семінару щодо роботи з
англомовними сайтами, програмами, онлайн послугами |
Завідувачі кафедр,
науково-методична рада університету, центр
дистанційного навчання |
Голова робочої групи |
Регулярно, на постійній
основі |
28. |
Розроблення внутрішньої системи
тестування викладачів університету щодо їх рівня володіння іноземними мовами |
Члени робочої групи |
Голова робочої групи |
Регулярно, на постійній
основі |
29. |
Під час проходження викладачами
конкурсу на вакантні посади врахування їхнього рівня володіння іноземними
мовами |
Ректорат, відділ кадрів,
завідувачі кафедр |
Начальник відділу кадрів |
Регулярно, на постійній
основі |