Slide 1 jFlow Plus

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Slide 1 jFlow Plus

Природничо - географічний факультет Мелітопольського державного педагогічного університета імені Богдана Хмельницького

Slide 1 jFlow Plus

Філологічний факультет Мелітопольського державного педагогічного університета імені Богдана Хмельницького

Slide 1 jFlow Plus

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Slide 1 jFlow Plus

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Slide 1 jFlow Plus

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Slide 1 jFlow Plus

Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Ukrainian (UA)
Вы зараз на сторінці:
Головна Новини університету Культурно-просвітницький лекторій для студентів ЗДФН спеціальності «Музичне мистецтво»

Культурно-просвітницький лекторій для студентів ЗДФН спеціальності «Музичне мистецтво»

14.04.2017

На базі кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії за ініціативи канд. пед. наук, доцента Ратко М.В. для студентів заочно-дистанційної форми навчання організовано культурно-просвітницький лекторій «Лексикон нон-класики. Художньо-естетична культура ХХ – початку ХХІ ст.». Діяльність лекторію розпочато цьогоріч під час весняної сесії студентів магістратури (11 група, спеціальність «Музичне мистецтво»), а поштовхом стало виникнення широкого кола проблемних питань у процесі вивчення курсу «Морфологічний простір мистецтва», пов’язаних із кардинальними зрушеннями в естетичній свідомості ХХ ст., появою нетрадиційних способів арт-репрезентації у сучасній культурі. Отже, чи дійсно ми живемо в епоху «експресивного Художнього Апокаліпсису Культури» (В. Бичков), чи справді сучасне мистецтво перебуває «у змові проти глядача» (Ж. Бодрійар») – ці філософські за змістом запитання стали лейтмотивом зустрічей зі студентами освітніх ступенів «Спеціаліст» і «Магістр» у позааудиторний час.

Прочитаний Ратко М.В. цикл лекцій висвітлював такі теми, як: «Декаданс в європейському мистецтві останньої чверті ХІХ ст.», «Феномен Пост-культури», «Філософські парадигми ХХ ст. Конвенціональна естетика», «Паракатегорії нон-класики», «Мистецтво авангарду: започаткування радикального експерименту в культурі», «Модернізм: на межі між мистецтвом та навколишньою дійсністю», «Глобальна Гра з текстами культури в контексті постмодернізму». Активними учасниками дискусії були студенти Кучерина А.О., Жунда О.О., Гнідцова М.С., Коваль В.Р., Ісмаїлова Л.С., Челібієв Р.С. (11 група), Ковальова М.В., Дяченко Д.В., Гончарова В.А. (51 група, напрям підготовки «Музичне мистецтво»), а поштовхом для неї стали полемічні висловлювання сучасних філософів і митців щодо сутності і мети художньої діяльності: «Немає більшого зла, аніж розуміння мистецтва» (В. Кандинський), «Естетизація потворного – це слідування великій правді життя» (Т. Адорно), «Картина, яка не шокує, нічого не варта» (М. Дюшан), «Кожний за 15 хв. може стати знаменитим» (Е. Уорхол) та ін. Студент Кучерина А.О. влучно відзначив вплив на художню свідомість європейця кінця ХІХ – поч. ХХ ст. далекосхідної естетики, що засвідчили влучно підібрані ним сентенції: «Велика майстерність подібна невмілості» (Лао Цзи), «Колір – це порожнеча, а порожнеча – це колір» (У Чен’ень).

Незважаючи на контроверсійність думок учасників лекторію, компроміс у процесі дискусії було досягнуто на підставі розуміння того, що найбільш талановиті представники сучасних антикласичних арт-практик, керуючись принципом «внутрішньої необхідності», усе ж прагнуть віднайти «сенс по той бік заперечення» (А. Тарковський), гармонізувати свої відносини з Універсумом через гру, іронію, епатаж.

Інформацію підготувала концертмейстер кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії Рішкевич О.В.